Висновки

Системна робота по забезпеченню ефективності підготовчого етапу до впровадження ІКТ-насиченого ("хмарного") освітнього середовища створила необхідні умови для впровадження "хмарних" сервісів у всі площини діяльності училища: організаційно-управлінський процес, науково-методичну діяльність, навчально-виховний процес та виробничу діяльність ДНЗ "ЗВПУ":

- Вже на сьогодні забезпечено 100% охоплення педагогічного колективу створенням блогів типу "електронне портфоліо", переважна більшість працює над розширенням функціоналу блогів.
- За останні 2 роки забезпечено доступ до Інтернету всіх навчальних приміщень, розширено зони Wi-Fi.
- Збільшено кількість стаціонарних проекторів та встановлено інтерактивну дошку.

Зазначені технічні, технологічні і методичні складові процесу створення ІКТ-насиченого освітнього середовища сприятимуть реалізації всієї програми створення "Хмарного навчального середовища" ДНЗ "ЗВПУ" та реалізації кожного наступного етапу цієї роботи.

Наведені приклади подолання проблем формування ІКТ-насиченого ("хмарного") навчального середовища, звісно не розв’яжуть їх у всіх закладах системи професійної освіти. Необхідними факторами комплексного подолання зазначених проблем є зацікавленість усіх суб’єктів процесу: засновників, стейкхолдерів, роботодавців, розробників програмних професійно-орієнтованих продуктів і самих навчальних закладів. Лише на стику інтересів всіх сторін можливо досягнути успіх. 

Але подолання зазначених проблем, нажаль, породжує нові, серед яких – вибір того чи іншого апаратного чи програмного професійно-орієнтованого продукту, відмова від альтернатив на тривалий час. Конкуренція на ринку розробників апаратних засобів та програмних продуктів, з часом, буде стимулювати їх до надання преференцій професійним навчальним закладам; роботодавці, нарешті, будуть оплачувати опанування апаратного чи програмного продукту, затребуваному на його підприємствах; викладачі опанують технологіями  Web 2.0 (Web 3.0), "хмарними сервісами", професійно-орієнтованими програмами, якщо це стане їх функціональним обов’язком. Але...
Без достатньо розвиненого рівня і здатності до рефлексії, учень, який завчив окремі операції і функції в одній програмі, може виявитися нездатним до самостійного опанування програмного продукту з аналогічним кінцевим результатом але інакшими процедурними операціями. Тож слід вже сьогодні приділяти увагу інформаційним технологіям, які надають широкі можливості реалізації практичних умінь і навичок в умовах виробництва, схильного до постійної трансформації і модернізації. 
Серед сучасних світових тенденцій інформатизації освіти, - створення єдиного освітнього простору. Багатьох проблем, пов’язаних з пошуком коштів на придбання програмного продукту, апаратного забезпечення тощо можна було б запобігти, якщо забезпечити доступ до навчання в середовищі професійно-орієнтованих програмних продуктів, наприклад, через використання «хмарних» технологій. Так, доступ до програмних професійно-орієнтованих продуктів, всебічне залучення всього педагогічного і учнівського колективу до навчання в «хмарному» середовищі – і є кінцева задача та основна мета програми створення інноваційного освітнього проекту «Електронне навчальне середовище ДНЗ «ЗВПУ». 
У векторі досліджень вітчизняних науковців і практиків повинні бути і найновіші світові тенденції інформатизації професійної освіти, такі як: використання симуляцій та віртуальних світів (Gamification); використання доповненої реальності (Augmented Reality) в освітніх закладах медичного та технічного профілю; використання так званих просторових операційних середовищ («spatial operating enviroments»), що дозволяють проводити колективну роботу поєднуючи об’єкти реального та віртуальних світів (наявне жестове управління) [4], інші.


Список використаних джерел
1. Основи інформаційного права України: Навч. посіб. B.C. Цимбалюк, В.Д. Гавловський, В.В. Гриценко та ін.; За ред. М.Я. Швеця, Р.А. Калюжного та П.В. Мельника. — К.: Знання, 2004. — 274 с.

2. Осин А.В. Мультимедиа в образовании: контекст информатизации. – М.: Агентство «Издательский сервис», 2004. – 320 с.
3. Уваров А.Ю. Об условиях успешного использования цифровых образовательных ресурсов в учебном процессе. http://tm.ifmo.ru/tm2004/src/439c.pdf 

4. Дослідження світових тенденцій розвитку інформатизації освіти
http://ivo.kneu.edu.ua/ua/dosl_glot/informedu/

5. Єльникова О. В. Вимірювання рівня інформатизації навчального закладу [Електронний ресурс] /Єльникова О. В.// Народна освіта: електронне наукове фахове видання.

6. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ /Литвин А.В., Литвин О.Г. /Національний університет «Львівська політехніка» Львівський науково-практичний центр НАПН України. http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/15869/1/166-Lytvyn-349-353.pdf

Немає коментарів:

Дописати коментар